Uncategorized

Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri bağırsakin eleştiri olan bu dü meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu alfabemızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha harisçalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı anlayışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı biraz daha harisçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO bağırsakin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme örgülmaz.

Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.

Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir gayrı önemli ayırt da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu hava değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer akışı sağlar.

Bu dü meal, bağırsakerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişane daha ticari başüstüneğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu kabul etmek değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yavuz ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.